Benoit ביסטרו למיטיבי כרס – לגזור ולשמור

אז איפה אוכלים בפריז? שאלה לא פשוטה… נכון שאפשר לאכול בפריז ארוחות בלתי נשכחות אבל אפשר גם ליפול ובגדול… החלטתי לנצל את הבמה ולכתוב סדרת המלצות, "פריז שלי" – המסעדות והמקומות שאהובים עלי בעיר האורות. חלקם זולים וחלקם פחות, אבל כולם שווים ביקור.
אתחיל דווקא עם חווית ביסטרו, אבל לא סתם ביסטרו אלא "ביסטרו תקופתי" כמו שאתם וודאי מדמיינים ביסטרו במחכם, הומה, מלצרים עם סינרים לבנים, זהב ואדום בכל מקום וכו'. לצערי בהרבה מקרים בביסטרואים של ימינו לא מגישים אוכל בסגנון ובאיכות שוודאי תצפו שיוגש ולכן אני שמח להכיר לכם את Benoit, ביסטרו (עם כוכב במישלן) ברובע הראשון – הבחירה המושלמת לכם התרים אחרי הניחוח הפריזאי של פעם.

Benoit-35 copy

הביסטרו הזה קיים עשרות רבות של שנים, אני התוודעתי אליו בשנה השנייה לשהותי בפריז והתאהבתי. היה זה במסגרת ההיכרות שלי עם מדריך מישלן. כסטודנט לבישול בפריז. לא היה לי אז ממש כסף למסעדות אבל היה חשוב לי לאכול כדי להתוודע למטבח המקומי. מה עושים? משאילים מדריך מישלן ואחת לחודש בוחרים אחת ממסעדות הכוכב עם העסקיות הזולות ביותר. מסעדת הכוכב הראשונה שבה אכלתי היתה "la boule d'or", זו היתה מסעדה נהדרת ברובע השביעי שלצערי כבר לא קיימת, שנים לאחר מכן הפכה לאחת ממסעדות הבית שלי, אכלנו בה אחת לחודש עד שנסגרה וחבל…. בכל אופן, במשך חודש היינו מתכננים, אני ושותפתי הסקוטית למשימה ולספסל הלימודים רייצל לאיזו מסעדה נלך הפעם ואז בבוקר היום המיועד היינו מתלבשים במיטב בגדינו ויוצאים לצהריים. אח"כ היינו משחזרים כל ארוחה בשיחות ארוכות וחולקים את רשמינו במשך שעות, כן אני יודע זה נשמע מעט טרחני אבל כך היה…

אחת המסעדות הראשונות שניסינו הייתה המסעדה הזאת ומיד הוקסמנו. נוצר הרושם שהזמן עצר מלכת במקום הזה. העיצוב בסגנון ביסטרו משנות העשרים, וסגנון האוכל ה"צרפתי בורגני" מעניקים למקום המון חן. בנוסף ובאופן מפתיע האווירה במסעדה קלילה ורועשת (נדיר במסעדות כוכבים, בהן בד"כ שורר שקט) והעסקית בצהריים סבירה ביותר (34 יורו לאדם). בשנים האחרונות הצטרפה המסעדה לצי המסעדות של השף אלאן דוכאס, ייאמר לזכותו שלא שינה את האופי שלה, לא מבחינה קולינארית ולא מבחינת האווירה.

אז מה אוכלים? בעיקרון, אני אישית אוהב תמיד לבחור מהעסקית כמובן, כוחו של הרגל, זו כמובן משתנה מדי מספר שבועות על פי העונה ורוח הזמן (תוכלו להתרשם ממנה באתר המסעדה). בכל מקרה תוכלו למצוא שם מנות כמו: פטה כבדים כפרי, מקרלים כבושים ביין לבן, ביסק סרטנים, רייט ברווז ועוד מנכסי צאן הברזל של המטבח הצרפתי הבורגני, עשויות בהקפדה ומוגשות על פי המסורת. למנה עיקרית אני ממליץ בחום על התבשילים הקלאסיים: navarin d'agneau, קדרת טלה עם ירקות אביביים, או Blanquet de Veau, קדרת עגל חלב ברוטב שמנת עם פטריות ובצלצלים מזוגגים ואם מתמזל מזלכם אז כמובן ביף בורגיניון לפי הספר. זוהי הזדמנות ליהנות ממטבח קלאסי מבוצע כמו שצריך.

נקניק דם עם תפוחי עץ

אם יש, ממליץ בחום לנסות את הבודאן עם תפוחי העץ. לא רק שם אגב…

 

פשוט חובה לנסות, כמה פשוט ככה טעים. עם קצפת והרבה רום...

פשוט חובה לנסות, כמה פשוט ככה טעים. עם קצפת והרבה רום…

 

לא להיבהל המחירים בפרנקים...

לא להיבהל המחירים בפרנקים…